siteme hoş geldinizzz site nin yeni sahibi; webhosting destekli olarak yapmaktadır!!! bütün haklar saklı ve kullanmak yasaktır!!! ImageChef Banner Maker - ImageChef.com
 
REKLAM VER
REKLAM VER MENÜ  
  Forum
  anasayfa
  Ziyaretçi defteri
  Anketler
  Yorum
  Gazete
  Top liste
  Galeri
  Link listesi
  Sayaç
  REKLAM
  fikra
  Sakli sayfalar
  arama motoru
  wideo
  diger önemsiz sayfalar
  wideo dershane
  TV
  resimlerim(saklı)
REKLAM VER
Forum
=> Daha kayıt olmadın mı?

Üye olmak için "daha kayıt olmadınızmı" ya tıklayın

Forum - İlginç Şikayet [#4269]Vanilyalı Dondurma Aldığımda Otomobilimi Çalıştıramıyorum

Burdasın:
Forum => köşe yazısı => İlginç Şikayet [#4269]Vanilyalı Dondurma Aldığımda Otomobilimi Çalıştıramıyorum

<-Geri

 1 

Devam->


admin01
(şimdiye kadar 52 posta)
08.03.2010 17:53 (UTC)[alıntı yap]
İlginç Şikayet [#4269]Vanilyalı Dondurma Aldığımda Otomobilimi Çalıştıramıyorum

General Motors şirketinin Pontiac marka otomobil departmanına gelen bir şikayet mektubu şu satırlardan oluşuyordu: "Her akşam yemekten sonra ailecek dondurma yeme alışkanlığına sahibiz. Fakat bir çok dondurma çeşidi olduğu için her yemekten sonra ne çeşit dondurma yiyeceğimize hep karar veririz. Ben de markete gider alırım. Geçen ay otomobilimi değiştirip yeni bir pontiac aldım ve o günden beri markete gidip gelmek benim için sorun olmaya başladı. Çünkü ne zaman vanilyalı dondurma alsam market çıkışında otomobilimi çalıştıramıyorum. Fakat başka çeşit bir dondurma aldığımda arabam gayet güzel çalışıyor. Bu sorun size çok saçma bile gelse, benim çok ciddi olduğumu bilmenizi isterim. Vanilyalı dondurma aldığımda arabam çalışmazken, neden başka dondurma aldığımda arabam çalışıyor?" Kolaylıkla buruşturulup atılacak bir şikayet mektubu gibi görünüyor, değil mi? Öyle de olabilirdi. General Motors yetkilileri bu şikayet mektubunu bir kenara atabilirdi, müşterinin sorusuda sonsuza dek yanıtsız kalabilirdi. Ancak General Motors şirketi olayı araştırması için bir mühendisi görevlendirdi. Mühendis, nezih bir muhitte oturan, iyi eğitim almış Pontiac sahibiyle karşılaşınca biraz şaşırmıştı, böyle bir konuda dalga geçecek birine benzemiyordu. Akşam yemekten sonra yapılan dondurma alışverişine birlikte çıktılar. Vanilyalı dondurma alıp geri döndüklerinde, gerçekten de otomobil çalışmıyordu. Ertesi akşam çikolatalı dondurma aldılar ve araba çalıştı. Üçüncü akşam sıra çilekli dondurmadaydı ve araba yine çalışıyordu. Son deneme turunda vanilyalı dondurma alındı ve maalesef araba yine çalışmadı. General Motors yetkilisi şaşkındı. Bir mühendis olarak, arabanın vanilyalı dondurmaya alerjisi olduğunu düşünmek pek akıllıca gelmiyordu. Bunun üzerine ziyaretlerine bir süre daha devam etti. Olayın günün hangi saatinde olduğunu, hangi tip benzin kullanıldığını, gidip gelme süresini ve daha pek çok ayrıntıyı incledi. Kısa bir süre içinde de ilk ipucunu elde etti. Vanilyalı dondurma almak diğer çeşitlere oranla çok daha kısa sürüyordu. Çünkü en çok aranılan ürün olan vanilyalı dondurma marketin hemen girişindeki dolapta satılıyordu. Diğer dondurma çeşitleri ise marketin en arka kısmında kurulu bir tezgahtan seçiliyordu. Herhangi değişik bir çeşidi almak bu yüzden çok daha uzun sürüyordu. Şimdi mühendisin karşı karşıya kaldığı soru şuydu? Otomobil neden daha kısa süre içinde geri dönünce çalışmıyordu? Zaman faktörü işin içine girince mühendis sorunun cevabını bulmakta zorlanmadı. Sorun, motor soğuduğunda devreye giren buhar kilidinden kaynaklanıyordu. Bu kilit, normal şartlarda motor durduktan hemen sonra devreye girip çalışıyordu ve çikolatalı yada çilekli dondurma alana dek geçen süre, motorun tekrar çalışması için yeterli soğumaya imkan tanıyordu. Vanilyalı dondurma gecelerinde ise süre çok kısa olduğu için motor soğuyacak vakit bulamıyor ve buhar kilidi devreye girmiyordu. Bu öyküden de anlaşılacağı gibi, komik hatta asılsız gibi görünen bir müşteri şikayeti bir şirketin ürün geliştirmesinde kullanabileceği değerli bir veri haline dönüşebiliyor. Müşteri şikayetlerinin değerlendirildiği zamanlarda bir kurum için hediye niteliği taşıdığı bilinir. Bu gerçek öykü, garip bile olsa müşteri sorunlarının ve şikayetlerinin ürün ve hizmet geliştirmeye olan katkısının önemini gösteriyor.

Cevapla:

Nickin:

 Metin rengi:

 Metin büyüklüğü:
Tag leri kapat



Bütün konular: 61
Bütün postalar: 103
Bütün kullanıcılar: 28
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
REKLAM VER  
  adanalının eğlence sitesi
http://www.adanaliemin.tr.gg
(130 Gelen 180 Giden)

game-over
game over
(5 Gelen 181 Giden)

game over!!!
eğlence ve ders yeri
(0 Gelen 179 Giden)

Senin linkin burada olsun mu?
O zaman buraya kaydını yaptır:
=> Kayda git
 
ana sayfa  
  anasayfada sitenin içeriğini öğreniniz  
yorum  
  yorumunuzu yazabilirsiniz istek ve bildirgelerinizi yazabilirsiniz  
forum  
  orda ders yapabilirsiniz ve eğlene bilirsiniz...

konular:
*sağlık
*fen 6. sınıf
*mat 6. sınıf
 
gazete  
  gazetemize abone olup gazetemize bakabilirsiniz  
Sitemize bugün 20 ziyaretçi (45 klik) kadar çok kişi gelmiş vav!!!
eğlendiyseniz ve olmasını istediğiz şey varsa: adana_01_1998@mynet.com adresine gönderiniz raklam için adana_01_1998@mynet.com veya; yorum sayfasın dan bize ulaşınız Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol